2009. június 23.

Baby blues - Ha szülés után sírni kell

Nagyon sokszor lehet hallani a szülés utáni depresszióról, mint szülés utáni gyakori betegség, viszont a baby blues (ha le akarnánk fordítani: gyermekágyi szomorúság) egyáltalán nem ismert a köznyelvben. Pedig a környezetemben nem ismerek olyat, akinek szülés utáni depressziója lett volna, viszont egy kismamát sem ismerek, akinek ez a bizonyos baby blues ne lett volna. Nem véletlen, ugyanis ez a kismamák ill. friss anyukák majdnem 80%-át érinti, míg a szülés utáni depresszió csak a szülő nők 10%-át.

Hogy mi is ez a baby blues?

Szintén szülés után alakul ki az anyukáknál, amikor valójában nem tudod megmagyarázni, hogy miért, csak valamiért sírnod kell, lehangolt vagy és rossz kedvű; talán a kimerültség, fáradtság, a félelem, és a "mi van, ha ....." bizonytalanság . Vagy amikor a legapróbb problémácskák miatt is rögtön sírva fakadsz. Persze ha nem hallottál még erről, mint én sem a szülés előtt, megijedsz, hogy most mi bajom van? Pedig csak a hormonok miatt van. Bár sajnos ez az állapot eltart jó pár napig, vagy talán több hétig is.

Sajnos én a szülésem előtt erről nem is hallottam, és ezért összezavarodtam, megijedtem. Nálam nem is rögtön szülés után kezdődött, hanem amikor hazaérkeztem. Egy kicsit aggódtam, hogy most mi is lesz, szinte egy kicsit hiányzott kórház, de valószínűleg csak a biztonság érzés miatt.

Gondolkodtam,miért nem beszéltek erről nekem. Talán szégyenlik a friss anyukák, hogy gyakran sírnak, félnek, zavartak, fáradtak, kimerültek, merthogy most boldognak kellene lenni. Így erről a szomorúság érzésről nem szívesen beszélnek, nehogy "meggyanúsítsák" őket a szülés utáni depresszióval, amiről ugyanis akkor beszélünk, ha ez a szomorúság több hónap után is megmarad, és súlyosabbá válik. Ekkor viszont feltétlenül forduljunk orvoshoz, szakemberhez, aki segíteni tud.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van