2009. augusztus 19.

Szoptatási kellékek

azaz a terhességi bevásárlás II.

1. Mindenképpen meg kell venni kategória 2. rész:- szoptatás

Mint ígértem, most megpróbálom összegyűjteni, mi az, amire akkor van szükséged, ha azok közé a szerencsés kismamák közé tartozol, akiknek van elég tejcsijük, és tudják szoptatni kisbabájukat. Hogy ezt megveszed-e szülés előtt, vagy csak akkor, amikor már kiderült, hogy bőven van tej, rád van bízva. Mindenesetre én szülés utáni 2. napon már használtam a mellszívót is, és egyéb szoptatási kellékeket is.



Tehát íme a "lista":


  • mellszívó: ennek rengeteg változata van, én azt javaslom, hogy egyenlőre a legolcsóbb kézi pumpásat vedd meg, ami pár száz forint, majd ha kell, akkor válaszd ki körültekintően, hogy milyet veszel (kézi, de precízebb, elektromos, márka stb)

  • tejgyűjtő doboz, vagy tasak, amibe eltárolhatod a lefejt tejet hűtőben, vagy amikben le is tudod fagyasztani

  • mellbimbóvédő: ez több szempontból is hasznos lehet. Egyrészt az elején még érzékenyebb a melled, kisebesedhet, berepedezhet, és ez megvédi, valamint van olyan kisbaba, aki csak ezzel tud szopizni. Ajánlom, hogy ezt vedd meg szülés előtt.

  • szoptatós hálóing(ek): ez elől gombos, nem kell kibújnod belőle. A kórházban, vagy otthon éjszaka nagyon praktikus. (Egy nem lesz elég.) Szintén egy remek találmány a következő is:

  • szoptatós melltartó(k). Ennek legombolható az eleje, így szintén nagyon kényelmes viselet, nem kell 3 óránként vetkőzni.

  • pelenka(k): itt most a régi textilpelenkára gondolok. Ugyanis szoptatáskor mindkét mellből megindul a tej, nemcsak abból, amelyikből szopizik a baba, és egébként is mindig csöpög, folyik, szóval jó ha van mivel törölni.

  • melltartó betét: a szivárgó tejet felszívja , hogy ne legyen foltos a ruhád. A történethez azonban hozzátartozik, hogy ha valóban sok tejed van, ez nem lesz elég. Ilyen betét egyébként kétféle van, textil (szivacsos) és eldobható (vattával bélelt ..?). Én a mosható textilt ajánlom, a másik sajnos beleragad, ha berepedezik a melled.

  • emlőgyulladásra való krém: ugyanis nem elég csak a tejbelövellés előtt masszírozni a melled, ha nem fejed ki rendesen, akkor szintén előfordulhat. Próbáld meg rögtön masszírozni, ha olyat érzel, mintha izomlázad lenne. Ez valószínűleg már az emlőgyulladásnak a jele. (erről lesz szó később)

  • szoptatós tea: a tejtermelődés fokozása érdekében

  • karamalz: tejtermelődést fokozó alkoholmentes malátaital (én sem szeretem a sört, de ezt megszerettem)

Hát ami hirtelen eszembe jutott, azt mindent leírtam, ha valami kimaradt, majd még kiegészítem. Illetve ha valakinek van ötlete, írja ide!!!!!! Tegyetek meg valamit. Ha nem tudjátok mivel kiegészíteni, írjátok ide, hogy teljes a lista. Köszi!

A következő bejegyzést a babaruhákról tervezem, ami még mindig a kötelező megvásárolni kategória lesz.

Kapcsolódó cikkek: Szoptatás és tejtermelődés
Mit vásároljunk a kisbabának 1. rész

Terhességi bevásárlás 3. rész babaholmik, babakelengye

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

2 megjegyzés:

  1. Érdeklődni szeretnék, hogy a Karamalz italt hol lehet beszerezni, mert már több boltban is kerestem, és még sehol sem hallottak róla.
    Előre is köszi Anita

    VálaszTörlés
  2. Éljen!!!!! Te vagy az első hozzászóló! Ezért még ajándékot is fogsz kapni, ha megírod az e-mail címemre az elérhetőséged, megbeszéljük a részleteket!!

    Na de a kérdésre válaszolva: A Karamalzt én általában Tescóban ill. SPAR-ban tudtam megvenni, általában az energia italok ill. a különleges sörök között a hűtőpultokban. Nagyon jó választás. Egyébként két ízben létezik, natur és citromos karamalz. Először a citromossal kezdtem, mert nem voltam odáig a sör ízéért, mert mint minden nő, keserűnek találtam. De aztán megszoktam, sőt, megszerettem. És a tejtermelést nálam rendkívüli mértékben fokozta. Más ismerősöm is nagyon dicsérte. Majd írd meg itt a blogban, hogy nálad hogy vált be!
    2009.08.24. 23:40

    VálaszTörlés

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van