2009. szeptember 9.

A bölcsőhalál és a kockázati tényezői

Bölcsőhalál

- ez az egyik legborzasztóbb kifejezés, amit valaha hallottam. Mármint maga a tény, amikor tejesen egészséges kisbabák minden előjel nélkül meghalnak. Kimondani - leírni - is szörnyű és félelmetes. Talán azért olyan félelmetes, mert nincs rá magyarázat, és bárkire lecsaphat.


Azt azért meg kell jegyeznünk, hogy a bölcsőhalálnak vannak kockázati tényezői, amelynek ismeretében talán mégis csak tudunk védekezni ellene, vagy fokozottan odafigyelhetünk.

A bölcsőhalál kockázati tényezői a következők:


A kismama terhesség alatti dohányzása, a drog, valamint koraszülött babáknál szintén gyakrabban fordul elő a bölcsőhalál, de sajnos minden előjel nélkül is bárkinél megeshet. A leggyakrabban hason altatott babáknál fordul elő, valamint a kellőnél melegebb szoba is növelheti a bölcsőhalál esélyét. Tehát az orvosok megállapították, hogy a bemelegedésnek is nagy szerepe lehet. A bölcsőhalál egyébként gyakrabban fordul elő kisfiúknál, mint kislányoknál, és a legkritikusabb időszaknak a 3- 6 hónapos kor mondható.


Én terhességem alatt (már korábban nővérem, rokonaim és barátnőim terhességénél is) talán ezért aggódtam leginkább, hogy csak ez elő ne forduljon. Szó szerint szorongtam ettől, és később már az is idegesített, hogy ez már rendellenes félelem, nehogy valami anyai megérzés legyen, s hogy emiatt fog történni valami, s hogy nehogy beigazolódjon.


Amikor megszületett a kisbabánk, volt olyan éjszaka, hogy ....... nem is tudom, talán 15-ször is benéztem a kiságyába, aggódva figyeltem hogy lélegzik-e, rátettem a hasára a kezem, hogy érezzem a levegővételét. (Szegény sokszor fel is kelt emiatt). Hason nem is hagytam aludni, mindig a hátára, és oldalt fordítottam. És nem csak éjszaka, nappal is folyton aggódtam. Ezért elhatároztam, hogy tennem kell valamit. Ezért vettem egy légzésfigyelőt. Onnantól kezdve szinte megnyugodtam, de erről a következő bejegyzésben olvashattok.

Kapcsolódó cikkek: Légzésfigyelő lehet a megoldás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van