2009. szeptember 9.

Légzésfigyelővel a bölcsőhalállal szemben

Miért vegyünk légzésfigyelőt?



Mielőtt megszületett a kisbabám, minden szempontból bizonytalan voltam. Szorongtam, hogy jó anyuka leszek-e, tudni fogom-e, mire lesz szüksége, honnan fogom tudni, miért sír, stb, stb. Aztán megszületett, és ösztönösen mindenre tudtam a választ. Viszont egy dolog nem múlt el...... A bölcsőhalál miatti aggodalmam. Éjszakánként óránként- félóránként néztem be a kiságyába, hogy lélegzik-e. Nappal is folyamatosan figyeltem, hogy jól van-e.


Aztán elmentem a legközelebbi bababoltba, és vettem egy légzésfigyelőt. Sokan mondták, hogy annak csak akkor van értelme, ha elvégzem hozzá az ehhez szükséges baba életmentő tanfolyamot. Én azonban bíztam abban, hogy nekünk ez is elég lesz, és ha riaszt a készülék, csak megrázom, ő felébred, és ismét lélegezni fog. Ismertem a kockázati tényezőket, tudtam, hogy nálunk egy eset sem állhat fenn. Hason sosem altattam emiatt, a szoba hőmérsékletére pedig külön figyeltem.



Mikor megvásároltam a légzésfigylőt, a következő éjszaka, mikor lefeküdtem, már nem éreztem azt a korábbi feszültséget, idegességet, őrül nagy aggodalmat, és sokkal nyugodtabban tudtam aludni, s tudtam pihenni.



Ezért mindenkinek javaslom, hogy ha annyira nem is aggódik a bölcsőhalál miatt, mint én, de ideges, és feszült emiatt, akkor jobb ha vásárol egy légzésfigyelőt. Bár igaz, igen borsos az ára, de megéri.

Tipp:
Keresgéj a Vaterán vagy a tesz-veszen, ott is sok eladó légzésfigyelőt találsz, és máris olcsón jutottál hozzá. És szerintem ebben bízhatsz. Nem azért adják el, mert rossz, hanem már nem pici a baba, és nincs rá szükségük. Ha gondolod, nézz szét most, a keresődobozba írd be a légzésfigyelő szót, és regisztrálj is.



Én a kisbabám 10 hónapos koráig használtam a légzésfigyelőt, mert igaz, hogy 6 hónapos korig javasolják, de hallottam már későbbi esetekről is. Ez idő alatt egyébként többször beriasztott a készülék. Nem tudom, hogy valóban légzés kimaradást észlelt-e a légzésfigyelő, vagy más oka volt-e, de biztos, hogy hasznos eszköz. Ha másért nem, hát megnyugtat.


Mi is az a légzésfigyelő és hogyan válassz?



Két része van: egy egy-kettő-, vagy három részből álló (típusfüggő) érzékelő, ami egy nagy négyzet alakú lap. Ezt kell berakni a baba ágyába a matrac alá, ennek felülete érzékeli a baba lélegzetvételeit. A másik rész egy kijelző, ami veszi az érzékelők jelzéseit, ami riaszt, illetve egy kis lámpával jelzi is a lélegzetvételeket. Hogy hány érzékelőset válassz? Azt mondják azért kell a több érzékelős típust választani, mert ha elmászkál az ágyban, akkor is használható, és nem riaszt fölöslegesen.

Én utána néztem, általában mindenhol három gyártmánnyal találkoztam. Itt szintén a saját igényeidhez kell választani. Ha a babának van egy másik helye, ahol esetleg nap közben szokott aludni, vagy sokat alszik nagyszülőknél, akkor olyan típust kell választanod, ami legalább két érzékelőlapos és a két érzékelő lap egymástól függetlenül is működhet külön fekhelyen. Így nem
kell mindig szétkapnod a kiságyat (mint Foxi a lábtörlőt :-), csak a kijelző részt kihúzod, és mehetsz.

Szóval én minden aggódós kismama társamnak ajánlom a légzésfigyelőt. Ha most megveszed, tudod használni a többi kisbabádnál is. Utána pedig eladhatod a vaterán, vagy a tesz-veszen. Vagy bérelj egyet egy hónapra. Mostanában már azt is lehet egykét bababoltban. Meglátod, hogy hasznos-e, és bérelheted tovább, vagy veszel egyet.

A következő bejegyzésben a várva várt: Hogyan vásároljunk olcsón de mégis ugyanazt

Kapcsolódó cikkek: Bölcsőhalál és a kockázati tényezők

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van