2009. október 28.

Szex terhesség alatt és a libidó változás

Árt-e a babának vagy az anyának a terhesség alatti szexuális együttlét? Szabad-e szexelni terhesség alatt? Vagy negyven hétig jöhet az önmegtartóztatás?


Ez igen gyakori kérdés, és nem meglepő!

Természetes, hogy ez valamennyi várandós párban felmerül. Ha egyszerűen és tömören akarok válaszolni a kérdésre, akkor: Nem, nem árt a magzatnak a szex, és Igen, szabad terhesség alatt is szexuális életet élni. HA! és mégegyszer HA a terhesség normális, nincs semmi különleges, szexualitást akadályozó tényező, melyekről a későbbiekben lesz szó, és ha az orvos nem tiltotta meg.

De ha nem csak ilyen tömör választ szeretnél a terhesség alatti szexuális életről, hanem kíváncsi vagy a részletekre is, és szeretnéd megérteni a terhesség alatti szexualitást és nemi életet, a bekövetkező változásokat, akkor olvass tovább.

A szex nem árt a magzatnak, a baba ugyanis teljesen védve van. Védi őt a magzatvíz, a méh, és a nyákdugó, mely elsődleges végvára a fertőzésekkel szemben. Tehát semmiféle mechanikai ártalmat nem fog elszenvedni. Sőt, orgazmuskor a felszabaduló hormonok és a szintén orgazmus hatására fellépő méhösszehúzódás ringatózása jól is esik neki (persze ezt még egy kisbaba sem mondta születése után :-D ).


Libidóváltozás és érzelmi ingadozás


A nőben a terhesség teljesen felborítja a hormonháztartást, a kismama testi, lelki érzelmi, hormonális változásokon megy át. Ez természetesen nagy befolyással van a libidóra, ami a három trimeszter alatt is folyamatosan változik. A terhesség alatti szexuális vágy három trimeszterre osztható. Az első trimeszterre a libidóváltozás szempontjából a csökkenés a jellemző, a második trimeszterben nagy mértékben növekszik, terhesség előttinél is magasabb lehet, a harmadik trimeszter vége felé pedig szintén csökken. Ezeket azonban részletesen is kifejtettem a 3 trimeszterre jellemzően, ezeket itt elolvashatjátok.


Meg kell azonban említenünk, hogy a terhesség nemcsak a kismama, de az apuka számára is érzelmi, lelki változásokat okoz. Gyakran annyira óvják a kispapák az anyukát, hogy szexuálisan nem is közelítenek feléjük, ez persze kissé megzavarja a kismamát, hogy párjuk már nem vonzódik hozzájuk.

Segít a kommunikáció!


Javaslom, ne bagatelizáljátok el ezeket a kételyeket, problémákat. A legjobb, és legtöbbet az segít, ha nyíltan tudtok erről beszélni egymással. Ugyanis a 9 hónap alatt nagy szükségetek lesz egymásra, és arra, hogy meg tudjátok beszélni egymással vágyaitokat, aggodalmaitokat, valamint azt, hogy mit gondoltok a szexről. Vannak párok, akiknél a terhesség alatt semmi változás nem következik be a szexuális életükben, és vannak, akik szinte egyáltalán nem élnek nemi életet a várandósság ideje alatt, és a gyengédséget, szeretetet egyéb módon kívánják megadni egymásnak. Egyikkel sincs semmi gond, ha ezt a párok megbeszélik, elmondják egymásnak érzelmeiket, s közösen döntenek, megértik egymást. A lényeg, hogy harmóniában, szeretetben teljen el a babavárás 9 hónapja.

A terhesség alatti szexről lesznek további cikkek, ahol az első, második és harmadik trimeszter alatti általános szexuális szokásokról írok, valamint arról, hogy milyen esetekben kell tartózkodni a terhesség alatti szextől.

Oszd meg barátnőddel, ismerősöddel, kismamatársaddal:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

7 megjegyzés:

  1. segítség! nem tudom hogy terhes vagyok e. Mert hát hormon zavarom van már jó pár éve és megint csak nem jött meg, már 2 hónapja próbálkozunk a gyerekkel, a teszt még nem mutatta ki, de az arcom nagyon pattanásos volt és most hirtelen tisztulni kezdett, lehet teherbe estem?

    VálaszTörlés
  2. Ha a teszt nem mutatta ki a terhességet, akkor sajnos nem valószínű, hogy terhes vagy. Hacsak nem túl korán csináltad, és a HCG hormon szintje a szervezetben még lehet, hogy túl alacsony. A terhesség alatti hormonváltozások egyébként oka is lehet az arcon a pattanásos bőr megváltozása. Sok orvos pl. fogamzásgátló tablettát ajánl hasonló gondokkal küzdő nők számára, mert a tabletták hormontartalma javíthatja a bőrt. A fogamzásgátló a terhesség "látszatát" kelti a szervezetben, tehát van rá esély, hogy a terhesség miatt tisztul az arcod, de nem szeretnék hiú reményeket kelteni benned. Hiszen azt írtad, hogy egyébként is hormonzavarod van. Így tehát sajnos másféle hormonváltozások is kiválthatják ezt a változást. Ha mégis teherbe estél, tudasd velünk az örömhírt!

    VálaszTörlés
  3. Szia!Én 28 hetes kismama vagyok és az lenne a problémám,hogy a párom nem vonzódik már hozzám.Ha oda is bújik hozzám,akkor is csak pocakhoz,ez jól esik.De ami bánt,hogy nem érzem azt,hogy nőként tekintene rám.Mikor rá kérdezek,hogy miért van ez ő azt válaszolja,hogy:fáradt és beteg volt.Úgy érzem,hogy undorodik tőlem.Nem tudom,hogy mit tegyek,kérlek segíts,volna esetleg valami jó ötleted?
    Előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    A terhesség alatt a párok szexualitására az jellemző, hogy megváltozik, vagy így, vagy úgy. Teljesen természetes, hogy nem csak a kismama, de a kispapa is lelki, érzelmi változásokon megy keresztül.
    A Te esetedben én feltétlenül kideríteném, hogy csak a szexhez nincs kedve, vagy egyáltalán a testi közelségedet sem igényli. Ugyanis a kispapák gyakran aggódnak, hogy a szex közben nehogy fájdalmat okozzanak, és ettől tudat alatt nincs szexuális vágya. Lehet, hogy úgy érzi, nem is tudna teljesíteni az ágyban, és nincs kedve ahhoz, hogy ez "közben" derüljön ki. Az az eset is előfordulhat, hogy az összebújástól is tart, nehogy szex irányába terelődjön a dolog. Írtad, hogy már kérdezted, miért van, s ő kitérő választ adott.Általában mindig az a véleményem, hogy feltétlenül meg kell beszélni a problémákat, s ez így is van, de az is belefér, hogy egy kis időt hagysz neki. Próbálj olyan helyzetben közelíteni hozzá, amikor nem kell a szex miatt aggódnia (pl. séta közben a parkban), s máris megtudod, hogy a közelségedet szereti-e. Ha nem, szerintem ne erőltess semmit. Tudom, hogy rosszul esik, de őt is értsd meg.

    VálaszTörlés
  5. Szia! Én még csak a 7.hétben járok, de nagyon félek. Most fejezem majd be az iskolát, nincs munkahelyem. Igaz ez egy olyan egy éves suli volt amelyben a minimálbér 40%-át megkaptam, és magánnyugdíjat is vontak belőle. Iskola előtt 4 hónapot dolgoztam, előtte pedig ugyancsak suliba jártam. Tehát van érettségim, ez lesz a második szakmám, 4hónapot dolgoztam, és voltam 2nyáron diákmunkán. Mit kaphatok, és hogyan tudom ezeket elintézni, főleg így, hogy "minden" papírt a munkáltatóval kell kiállítatnom???
    Még egy fontos kérdés a picivel kapcsolatban:
    mivel mi ezt a terhességet nem terveztük, így én bevettem egy esemény utánni tablettát, de nem hatott. Elvetetni nem szeretném, ez árthat a picinek? Válaszod előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  6. Szia, 18 éves vagyok volt 2 abortuszom, nagyon szégyenlem magam, de most babát várok és nem tudom mit tegyek, nem lesz pénzünk abortuszra és a párommal mostanába sokat veszekszünk e miatt, egyszer szeretné a picit máskor nem.. Félek, hogy elvesztem, pedig tudom, hogy szeret és kicsit eltaszitottam magamtól és bánom, de szeretem és nem tudom miért tettem! :( Úgyérzem nagyon megbántottam, de nem akarom elveszteni és nem tudom mit tegyek nem szeretném az abortuszt, de egyedül nem tudok mit kezdeni egy picivel! :( Kérlek segits!
    Egy elkeseredett lány

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Nos,remélem elfogadtok tőlem egy két tanácsot, már csak azért mert én a másik nemet képviselem:)
    Igen,furcsa lehet,hogy egy ilyen oldalra egy férfi ír.
    Hogy,hogyan is kerültem én ide, úgy hogy párommal babát várunk s miután a legjobbat szeretném mindkettejüknek ezért nem vagyok rest,utána nézni,kérdezni.

    Olvastam pár előttem szóló várandós kismamák negatív érzelmét és észrevételét.
    Kanyarodnék most az egyik előttem szólóhoz, aki úgy érzi undorodik tőle párja.
    Nos, ez nem valószínű, hogy így is van.
    Mint a másik nem képviselője eltudom mondani,hogy én hogy s mint érzek ezzel kapcsolatban.

    Ahogy a blog írója is leírta a várandóság mindkét nemre kihat.
    Rám pl. úgy hogy párommal inkább külön paplan alatt alszunk,óvatosabban bújok hozz vagy inkább hátat fordítva alszok, ha át is ölelem gyengéden teszem, inkább a combjára teszem a kezem mint a hasára, nehogy véletlen bajt csináljak.
    Próbálom kerülni az olyan helyzeteket amivel megnyomhatnám a hasát, pórbálom betartani azt a bizonyos lépésnyi távolságot.

    Az együttlétekről is irtatok néhány szót, szabad nem szabad,hogy lehet stb...

    Nos,nem vagyok sem szülész sem pedig nőgyógyász, de ennek is utána néztem.
    Természetesen várandósság alatt is együtt lehet lenni(persze vannak kivételes esetek) Persze oly módon,hogy inkább a kismamának kedvezzen a pozíció.
    Nálunk pl. most inkább ő van felül,hogy ő tudjon korrigálni hogy jobb neki,(persze itt megjegyezném azért,hogy egy szeretkezésnél az a fő hogy mindkét félnek egyaránt jó legyen mert a kölcsönös örömszerzésről szól egy-egy ilyen alkalom)
    ne nyomjam meg a hasát.

    Gondolom számotokra furcsa tény,hogy vannak ilyen férfiak akik női blogokat nézegetnek azért,hogy párjuknak és leendő gyermekeiknek többet meg tudjanak adni, az is furcsa,hogy egy férfi mostanság ilyen módon gondolkozik[mert sajnos kezd igaz lenni a tény,mi szerint a férfi akkor érzi jól magát ha van szex,sör,foci...érdektelenül megjegyezném utálom a focit:)]

    Lényeg az,hogy tudni kell mindent megbeszélni, ha nem is egyből megkérdezni tőle, akkor próbálj meg egy kicsit kerülgetve,hátulról rákérdezni oly módon hogy ne tudjon kitérő választ adni a kérdésedre.

    Minden ide látogató várandós kismamának kellemes pocaknövesztést,gondoskodást,törődést,szeretetet és persze kellemes gyermekvárást illetve gyermeknevelést és sok sikert kívánok.

    Krisztián

    VálaszTörlés

Hozzászólásokat itt tehettek: Írd meg, ha tetszett, vagy ha nem, esetleg kérdésed van